Založ si blog

Česť je niečo, čo sa už nenosí.

Moja mladšia psia dorka svoj život prehrala. Práve dnes sme ju odniesli do kafilérie na spálenie. Áno máme záhradu, kde by sme ju mohli zakopať,ale na nej ďalšieho jazvečíka a pri synovej návšteve i alpského ďuriča jazvečíkového, ktoré psy by mohli Axu zo zeme vyhrabať. Dôvod jej smrteľného zranenia bola pravdepodobne pripravovaná a neuskutočnená krádež, ktorá sa mala udiať v našej dedine zo štvrtka na piatok v noci pred týždňom. Krádeže vopred pripravované, štvorkoliek a elektrických malých poľnohospodárskych strojov sa v minulom roku v dedine stávali často. Túto krádež prevádzali traja mladí muži na hlavách s kuklami, uprostred dediny, z malého dvorka,kde pod prístreškom mali štvorkolku a na dvorku strážil vlčiak, ktorý napodiv v čase krádeže bol ticho. Že boli traja, muži , mali na hlavách kukly je vidno z bezpečnostných kamier, ktoré majú niektorí naši susedia na svojich domoch namontované. Niečo ich ale vyrušilo, možno okrem kamery mali majitelia štvorkolky dvor i ináč zabezpečený, zasvietili na dvore a krádež prekazili. A okamžite zalarmovali políciu. No a traja tiež „podnikatelia“ sa rozpŕchli hľadajúc skrýše po dedine, pretože útek po cestách bol v tom momente pre nich nebezpečný. Podľa všetkého jeden z nich skončil i na našom dvore. Sused na kamere zaregistoval pohyb auta blízko môjho domu. Moja Axa, lebo také meno mala, asi od neho, nich, dostala nejakým kolom, palicou alebo neviem čím po chrbtici a preto tie príznaky v piatok a v sobotu a následne ochrnutosť. Akurát ja som nič nepočula, hoci inokedy obe štekajú pri narušení svojho územia ako divé. Neviem, či ich polícia chytila, spoznala podľa záberov z kamier no dúfam , že koná, pretože v tú noc sa uskutočnila i krádež motorky v mestečku a títo zlodeji podľa všetkého pracujú pre nejakého odberateľa. Dúfam, že skôr či neskôr ich chytia, odsúdia. Ale vo mne stále rezonuje, prečo je verejnosť ku krádežiam už benevolentná, napríklad i u prezidenta v prípade pozemku, ju časť verejnosti dokonca ospravedlňuje a časť novinárov o nej mlčí.
Možno si poviete načo o tom píše, je to len zviera, zvieratá denno denne hynú, ale Axa, bola súčasťou mojej rodiny 8 rokov a tak mne to jedno nie je. Skôr by som sa zmierila s tým, že zomrela na starobu, chorobu ako takto. A hoci sa ma zverolekár už pri prvej návšteve opýtal či odniekaľ nespadla, alebo jej niečo nespadlo na chrbát, ja som o takom niečom v tom čase nevedela. Až keď som sa dozvedela o krádeži v dedine spozornela som.
Takže o čom to všetkom je. Pred rokom 1989 sa často domy ani nezamykali, niektoré neboli ani oplotené a takéto veci aby sa kradlo susedovi sa nestavali. Ľudia sa navzájom neokrádali, ešte tak podnik, družstvo o trošku cementu, benzínu, pšenice. Ale i tam si dávali pozor, lebo česť bola vtedy dôležitá, tá je len jedná a keď ju stratili, vždy boli prví medzi podozrivými pri akýchkoľvek zlodejinách. Hovorilo sa kto kradne môže i vraždiť, alebo i dať zavraždiť. Dnes len toľko.
Bibina

Vláda neprispôsobivých ? .

16.07.2020

DEFICIT 12 MILIARD a prečo?. Nedávno som písala o tom ako naša vláda, s mentalitou neprispôsobivých občanov, berie jeden úver za druhým, v júni narástol na 8,5 miliardy, pribudol nákup ďalších štátnych dlhopisov v hodnote 959 miliónov EUR, splatných v roku 2024 a 2027. Teraz som sa dočítala, že upravujú výsledok návrhu štátneho rozpočtu na deficitnú položku 12 [...]

Dlhy ako u menej prispôsobivých.

10.05.2020

Táto vláda si už za dva mesiace existencie požičala 8,5 miliardy EUR. 8.4.2020 1 miliardu. EUR s dobou splatnosti 3 mesiace a 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 6 mesiacov, 9.4.2020 1,5 miliardy EUR s dobou splatnosti 10,5 roka, 6.5.2020 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 1 rok, 14.5.2020 2 miliardy EUR s dobou splatnosti 5 rokov a 2 miliardy EUR so splatnosťou 12 rokov. Celkom ide na vrub [...]

Po ústupe ochorení COVID 19 vo svete, bezdôvodne obmedzovaní na slobode.

14.04.2020

Som žena z najrizikovejšej skupiny obyvateľstva chránená pred COVID 19 štátom povinnou dlhotrvajúcou karanténou. Ale možno som ten koronavírus už prekonala a mám naň imunitu. Bude štát kontrolovať u obyvateľstva získanú imunitu na koronavírus?. To ma veľmi zaujíma, pretože z EU sa šíria poplašné hlasy /Uršula… /, že naša riziková skupina by mala mať [...]

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 234449x
Priemerná čítanosť článkov: 2605x

Autor blogu

Kategórie