Založ si blog

Archív: október, 2017

Medzičas. Čo je šťastie? . Ako vypadá šťastie? .

Narodenie detí je veľké šťastie a moji rodiča mali také šťastie dva krát. Tretí krát už neskoršie, keď som mala asi 9 rokov sa im už šťastena obrátila chrbtom, mamina predčasne cisárskym rezom porodila dvojičky, chlapcov, ktorí po hodine života zomreli. Možno aj pre malé deti, a aj preto, že v dome s kuchyňou a izbou bývali 3 páry manželov a 3 malé deti, pritom […]

Pokračovanie článku

Medzičas, po svadbe.

Kde sú spoločné rozhovory s milým, kde je láskanie, túžba po blízkosti milovaného?. Moja maminka ani pred a ani po svadbe také niečo s otcom nezažila. Ale život i bez toho išiel ďalej. Predchádzajúca časť“ Medzičas, svadba.“ Prešli zo dva dni a moja mama sa k svokrovcom vôbec nebrala. Chystala sa do krajského mesta hľadať službu aspoň do toho času, kým sa otec […]

Pokračovanie článku

Medzi nami, ženami.

Ako rodiť, podľa tvorkyne najnovšieho trháku, zrejme doma v rodinnej pohode, kde rodičku bude utešovať celá rodina, kričať i za ňu, tlačiť i za ňu, vlastne i rodiť za ňu. Zneužila na dehonestáciu zdravotníctva i pár žien, ktoré za to , že im pri pôrode pomohli namiesto poďakovania sa lekárom a sestričkám, zdravotníctvo odpľuli. V žiadnom prípade nie v […]

Pokračovanie článku

Medzičas, svadba.

V dnešnej dobe sa dohodnuté sobáše konajú snáď len v arabských a afrických krajinách. Ale táto forma manželstva existovala v 19 storočí bežne j u nás. A bývalí to manželstva pevné, dlhoročné. Moja maminka s tatinom sa takto zosobášili v polovici dvadsiateho storočia napriek tomu, že už si plánovali inú budúcnosť, aspoň mamina určite. A otec asi tiež, pretože […]

Pokračovanie článku

Začiatky podnikania.

Je už načase kúpiť nejaké kvety na hroby mojich blízkych. Výber je preveľký, predajní je tiež veľa ,takže výrobcovia a aj obchodníci s umelými kvetmi, kyticami majú žatvu. Ale nie o tom som dnes chcela písať. Vybrala som sa do mesta za vyššie uvedeným nákupom, kde som stretla i paniu s ktorou sme spolu pracovali u Mirka. Spočiatku som si nebola istá, ale nakoniec som si […]

Pokračovanie článku

Tuberkulóza

Päťdesiate a šesťdesiate roky minulého storočia tu spomínajú niektorí i na blogu ako strašné obdobie, prenasledovania, zatýkania, vraždenia, tyranie a podobne. Nik ale nespomenie ako sa zlepšila zdravotná starostlivosť celkovo o všetko obyvateľstvo bez rozdielu tried. Od roku 1948 do roku 1953 bola epidémia tuberkulózy, ktorú sa zdravotníctvu podarilo zvládnuť. To sa […]

Pokračovanie článku

Jasnozrivec.

Neviem či som jasnozrivec, ale nedávno som písala v jednom z mojich blogov o podvodoch s pôdou, v prípade mojej mamy bol podvod spáchany v roku 1939, jednalo sa viac ako hektár pôdy, do podvodu museli byť zaplatený vyšší úradníci katastra, lebo zmizla celá zložka s pôvodnými majiteľmi. A ejha u chudáka padlého anjela sa tie podvody vynárajú zo všetkých strán. Náš […]

Pokračovanie článku

Dôvod na zbláznenie sa.

Sú nepríjemné , hraničné dní, veci, situácie, prípady, obdobia, dojmy, pri ktorých je zbytočná, ba priam nebotyčná hlúposť na n-tú “ zblázniť sa“, ja ešte v takýchto nepríjemných situáciach hovorievam známe úslovie „keď nejde o život, nejde o nič“. Sú však situácie, prípady, ktoré k “ zblázneniu sú“ . Jednou z takých situácií bol pre mňa aj deň, […]

Pokračovanie článku

Medzičas 3, aké sú moje korene, kto som.

Medzičas 3. Roky letia ako oblaky na nebi. Dedina odkiaľ pochádzal môj otec a narodila sa moja mamina zažila obdobie vysťahovalectva, I.svetovú vojnu, epidémiu španielskej chrípky, hospodárske krízy,veľké a časté povodne, požiare a vždy sa pozviechala. V roku 1929 mal môj otec 17 rokov, jeho mladší brat 12 a sestra 9 rokov. V tom čase jeho otec sezónne pracoval v susednej […]

Pokračovanie článku

Socializmus a jeho koniec, ako ho možno poznáte. Alebo aj nie?

Niekedy v mesiaci máj mi volala priateľka a bývala kolegyňa z práce , že 20.mája je vystúpenie pri príležitosti osláv 60 výročia trvania súboru. Že má ako bývalú členku na vystúpenie pozýva. Na vystúpenie som sa tešila, no pre problémy zo zubami som naň nakoniec nešla. Spomenula som si na začiatky môjho „ spievania“ najprv v zbore v ktorom účinkovali väčšinou […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 232908x
Priemerná čítanosť článkov: 2588x

Autor blogu

Kategórie