Založ si blog

Sviatok všetkých svätých, pamiatka zosnulých.

V mojich rokoch už viem, kde budú ležať moje kosti. Vedela to i mama môjho muža. V hroboch kde ležia ich rodičia, jej sestra a popol ich manželov v Trenčíne. A tak pravidelne tesne pred pamiatkou zosnulých tieto hroby dlhé roky navštevujeme . Takto to bolo i tento rok. Zbytok ich rodiny môj švagor, môj syn, ktorý prišiel zo Šluknova a ja nevesta po ich zomrelom synovi sme sa v utorok vydali na cestu po cintorínoch a hroboch blízkych. Moju rodinu som už navštívila predtým v sobotu poupratovala som hroby, zasvietila, postála, pospomínala a aj včera v stredu a i dnes sme boli na ich hroboch spoločne zasvietiť. V utorok sme najskôr navštívili cintorín v krajskom meste, kde je uložený popol švagrovej manželky a po ceste prvej triedy sme sa presunuli do dediny za Považskou Bystricou a pred Púchovom, kde bol pochovaný brat mojej svokry a kde prežila svokra spolu so súrodencami detstvo, mladosť a aj narodenie najstaršieho syna. Jej otec bol v tej obci notárom a jej rodičia žili v tej obci až do odchodu do dôchodku asi 35 rokov. Naproti domu, kde mal notár kanceláriu, byt, veľkú záhradu, býval ich troch deti kamarát, ktorého sme vždy, keď sme šli na cintorín navštívili. Pred asi 25 rokmi zomrel ale zostala po ňom manželka a ich jediná dcéra. Navštevovali sme ich vždy pri návšteve hrobov aj po smrti ich manžela a otca. A tak , keď svokra v januári zomrela telefonovala som im tú smutnú správu. Telefón asi zobrala babka/ má asi 87 rokov/ a veľmi nezrozumiteľne sa mi snažila niečo povedať. Načo som poprosila aby mi dala k telefónu dcéru. No ani potom som sa od nej nič nedozvedela. Povedala som si zavolám inokedy, možno nie je doma . Jej dcéra bola veľmi čulá osôbka, mladšia asi o 7 rokov odo mňa, bola aktívna v obecnom zastupiteľstve, v cirkvi, chodila na nákupy, k lekárom do Považskej Bystrice . Má dve deti obe syn i dcéra ukončili vysoké školy. Syn býva s nimi v dvojdome. Potom asi za mesiac sa mi stala taká nezvyčajná vec, z ich telefónu mi bola preposlaná výzva na úhradu dvoch telefónov spolu s internetom. Asi to posielala synovi a omylom to preposlala na moje číslo. Znova som volala, ale vždy mi to zdvihla asi babka a nedalo sa s ňou dohodnúť. Potom mi občas telefón zazvonil, raz som sa z jej nezrozumiteľnej reči dozvedela, že je v kúpeľoch. Tak som znova povedala pozdravujte Janinu a zložila som. Už keď sme prichádzali k dedine, tak som svojim spolucestujúcim túto situáciu porozprávala s tým, že mám obavu či ešte babka žije, alebo či nie je niekde v domove dôchodcov. Pred domom sme zastavili, vystúpila som a na záhrade som babku uvidela. Stála a pozerala na cestu. Chvalabohu doma je, len či ma bude poznať. Pozdravila som, ona odzdravila, pýtam sa jej poznáte ma, ja som tá a tá. Ona mi nato viem si Babina nevesta. Babina volali moju svokru v detskom a dievčenskom veku. Hovorím Janina je doma?. Prosím zavolajte na ňu nech sa pozdravíme. No ale ona nechodí. A mne prebehol mráz po chrbte. Mala mozgovú porážku, nechodí ale chvalabohu už je trošku lepšie. Musíš ísť k nej. Takže ja som sa celý čas telefonicky rozprávala s Janinou a nevedela som o tom. Ešte minulý rok začiatkom novembra zdravej čulej Janine, na Silvestra začala tŕpnuť pravá ruka a noha. Asi po dvoch dňoch, keď jej to neprechádzalo sama autobusom zašla do Považskej Bystrice k lekárovi, ihneď ju zobrali do nemocnice a postupne i napriek urýchlenej liečbe zostala na pravú stranu a rečové centrum paralyzovaná. A aj keď jej zachránili život, prišla neskoro, nemohla sa postaviť na nohy. Neskôr v kúpeľoch v Kováčovej jej cvičením pomohli ale zatiaľ chodí len so sprievodcom, neudrží rovnováhu, a nohy má slabé. A aj s rečou sa jej trochu polepšilo. A toto všetko mi chcela povedať hneď na začiatku nášho spoločného telefonovania, ale nešlo to. Vďaka bohu porážka nezasiahla mozog, pamäť má dobrú, ale ešte stále má problémy s vyjadrovaním sa . Bolo mi hrozne, plakala som, prosila som ju o odpustenie, že som o tom nevedela a ani vo sne by mi neprišlo na um, že sa jej môže v minúte tak obrovský zmeniť život. Ona mi s plačom povedala, viem že si ma nerozumela a myslela si že hovoríš s babkou. Vidíš, čo som ju mala doopatrovať ja, ona opatruje mňa. Ešte šťastie, že mám i syna blízko seba. Zaviedol mi rôzne technické pomôcky na uľahčenie života. Dúfam, že neustálym cvičením sa mi ešte zlepší pohybová aktivita, zatiaľ sama neprejdem ani krok, syn ma vodí po byte , do kúpeľne, stačí zazvoniť a je pri mne. Plakali sme spolu, aký je život nevyspytateľný a ako málo stačí, aby sme tu už neboli, alebo v trochu lepšom prípade zostali na starosti svojich blízkych. Odprosila som aj babku, ktorú som už v duchu skoro pochovávala a želala im len zlepšenie Janinho zdravotného stavu a babkinho tiež.
Vážme si svoje zdravie a život. A vážme si aj svoju rodinu. A verte, že keď príde podobná situácia akú som opísala, tak všetky žabomyšie vojny, šarvátky , politické trenice, hádky Vám budú ľahostajné. A bude dôležité , aby pri Vás bola Vaša rodina.
Bibina.

Vláda neprispôsobivých ? .

16.07.2020

DEFICIT 12 MILIARD a prečo?. Nedávno som písala o tom ako naša vláda, s mentalitou neprispôsobivých občanov, berie jeden úver za druhým, v júni narástol na 8,5 miliardy, pribudol nákup ďalších štátnych dlhopisov v hodnote 959 miliónov EUR, splatných v roku 2024 a 2027. Teraz som sa dočítala, že upravujú výsledok návrhu štátneho rozpočtu na deficitnú položku 12 [...]

Dlhy ako u menej prispôsobivých.

10.05.2020

Táto vláda si už za dva mesiace existencie požičala 8,5 miliardy EUR. 8.4.2020 1 miliardu. EUR s dobou splatnosti 3 mesiace a 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 6 mesiacov, 9.4.2020 1,5 miliardy EUR s dobou splatnosti 10,5 roka, 6.5.2020 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 1 rok, 14.5.2020 2 miliardy EUR s dobou splatnosti 5 rokov a 2 miliardy EUR so splatnosťou 12 rokov. Celkom ide na vrub [...]

Po ústupe ochorení COVID 19 vo svete, bezdôvodne obmedzovaní na slobode.

14.04.2020

Som žena z najrizikovejšej skupiny obyvateľstva chránená pred COVID 19 štátom povinnou dlhotrvajúcou karanténou. Ale možno som ten koronavírus už prekonala a mám naň imunitu. Bude štát kontrolovať u obyvateľstva získanú imunitu na koronavírus?. To ma veľmi zaujíma, pretože z EU sa šíria poplašné hlasy /Uršula… /, že naša riziková skupina by mala mať [...]

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 233259x
Priemerná čítanosť článkov: 2592x

Autor blogu

Kategórie