Založ si blog

eZDRAVIE naše každodenné.

eHEALTH naše každodenné.
V poslednej dobe som mala dva krát domáci úraz. Prvý krát som spadla z posledného polschodíka a podvrtla som si nohu. V rýchlosti som šla otvoriť vchodové dvere s okuliarmi na čítanie na očiach a na ten polschodík som zabudla. No a druhý krát som spadla a udrela som si ľavé rebro, desiatku/slezinové rebro/. Oba razy som bola preventívne u chirurga, pretože noha mi opuchla a pri páde na rebro som počula prasknutie a mala som bolesti pri pohybe a aj pri obracaní sa v posteli. V prvom prípade to bolo len podvrtnutie, v druhom bola prasklina na rontgenovem snímku síce slabo ale viditeľná. No nie o tom som chcela. V oboch prípadoch mi lekár predpisoval lieky cez eHealth, teda elektronickým spojením s mojou zdravotnou poisťovňou. Mladý asi 40 ročný chirurg mi s úsmevom povedal, musíme chvíľu počkať, kým sa vaša poisťovňa k receptu vyjadrí. Keď dala súhlas recept vytlačil. Pýtala som sa v čom je výhoda toho spojenia a či je to také náročné ako to lekárska komora a aj niektorí lekári tvrdia. Na to mi povedal, že výhoda to je, pretože poisťovňa v svojej evidencií má /bude mať/ evidenciu či na predpísaný liek nie je pacient alergický a či nekoliduje s iným užívaným liekom. Je to dobrá vec povedal môj chirurg“ a ešte len bude, keď budú na tomto spojení fungovať všetci lekári a nemocnice. I ďalší odborný lekár, môj známy /75 ročný/ už s programom cestou svojej sestričky komunikuje. Takže lekári sa márne bránia pokroku, je to v záujme aj zdravotnej poisťovne /úspora liekov/ a aj v záujme pacienta. Podobne bránenie sa nastalo vtedy, kedy sociálna poisťovňa a zdravotné poisťovne prestali preberať účtovnícke hlásenia o odvodoch zo miezd zamestnancov, prihlášky, odhlášky a ďalšie pre poisťovne potrebné tlačiva papierovo a začali pracovať elektronicky. A čuduj sa svet ono to funguje a všetky podniky, podnikatelia, ktorí zamestnávajú zamestnancov ho využívajú a sú za to dokonca vďační. Takže zase búrka v nočníku, ktorú robia niektorí lekári a ich združenia ľahko vznikla a ľahko i skončí. Dnes len toľko.
Bibina

Vláda neprispôsobivých ? .

16.07.2020

DEFICIT 12 MILIARD a prečo?. Nedávno som písala o tom ako naša vláda, s mentalitou neprispôsobivých občanov, berie jeden úver za druhým, v júni narástol na 8,5 miliardy, pribudol nákup ďalších štátnych dlhopisov v hodnote 959 miliónov EUR, splatných v roku 2024 a 2027. Teraz som sa dočítala, že upravujú výsledok návrhu štátneho rozpočtu na deficitnú položku 12 [...]

Dlhy ako u menej prispôsobivých.

10.05.2020

Táto vláda si už za dva mesiace existencie požičala 8,5 miliardy EUR. 8.4.2020 1 miliardu. EUR s dobou splatnosti 3 mesiace a 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 6 mesiacov, 9.4.2020 1,5 miliardy EUR s dobou splatnosti 10,5 roka, 6.5.2020 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 1 rok, 14.5.2020 2 miliardy EUR s dobou splatnosti 5 rokov a 2 miliardy EUR so splatnosťou 12 rokov. Celkom ide na vrub [...]

Po ústupe ochorení COVID 19 vo svete, bezdôvodne obmedzovaní na slobode.

14.04.2020

Som žena z najrizikovejšej skupiny obyvateľstva chránená pred COVID 19 štátom povinnou dlhotrvajúcou karanténou. Ale možno som ten koronavírus už prekonala a mám naň imunitu. Bude štát kontrolovať u obyvateľstva získanú imunitu na koronavírus?. To ma veľmi zaujíma, pretože z EU sa šíria poplašné hlasy /Uršula… /, že naša riziková skupina by mala mať [...]

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 233207x
Priemerná čítanosť článkov: 2591x

Autor blogu

Kategórie