Založ si blog

Slniečko na poludnie, má milá vyprovoď mne. .. .. .

Slniečko na poludnie, má mila vyprovoď mne……
Melódia tejto a i iných ľudových i cirkevných piesni mi od rána znejú v podvedomí. Je to dôsledok atmosféry zo včerajšieho dňa. I v našej malinkej dedine, či vlastne v mestskej časti sme mali hody. Už asi 5 rokov sa konajú v deň sviatku Najsvätejšie srdce Ježišovo, ktorý bol síce v stredu, ale slávili sme ho i včera. Tomuto sviatku je zasvätená naša kaplnka , kde raz týždenne a niekedy i viac krát koná omšu pán farár zo susednej dediny . Do farnosti tejto susednej dediny patrime i my, i keď čo sa týka pôsobnosti štátu patríme pod mestečko. Na svätú omšu a hody boli pozvaní i primátor mesta i poslanec za obec, lebo veď kde sa majú títo predstavitelia mesta dozvedieť čo obyvatelia tejto mestskej časti od nich potrebujú, ak nie priamo od svojich voličov.

Hody pripravujú farníčky a farníci na čele s kostolníčkou. Majú také jednoduché know-how. Po slávnostnej omši pozývajú farníkov k prikrytým zapožičaným stolom, na ktorých majú doma prichystané chlebíčky, napečené koláče i zákusky, korbáčiky. Podávajú ohrievanú klobásu , červené i biele víno, pivo i minerálnu vodu. Na počúvanie hrala ,ja som ju nazvala Mariškina kapela, teda muzika syna kostolníčky, ktorý hral na harmonike a pekne spieval, nevesta tiež veľmi pekne spieva a vnuk hrá bicie. Mariška mala na hodoch i pravnúčika, ktorý ma také zlaté drobnúčke ručičky a nožičky, že má až závisť chytila, prečo i moji vnuci seba i mňa takým drobčekom neobdaria. A bolo na hodoch viac zlatých drobcov. Farníci i so svojimi rodinami, ktorí v obci už nebývajú posedeli, porozprávali sa a po určitej dobe sa zhromaždenie rozišlo. Sedela som spolu s Martou a Helenkou i s inými farníkmi, no keď sme s Martou pri stole osameli a na záhrade pri kaplnke ostalo spolu asi 15 skalných farníkov spolu s pánom farárom, rozhodla som sa ísť domov i ja. No moja spolu stolujúca nie a nie. Páčilo sa jej počúvať ľudové pesničky , občas sa i pridať. No komu by sa to nepáčilo?. Neviem či tú odvahu spôsobili 2 pohárky červeného vína, ale presvedčila som kapelu, že jej spolu s Martou chceme pomôcť spievať. Div sa svete súhlasili. Zaspievali sme spolu s kapelou zopár pesničiek, ktoré nám neúnavne a zase, vyberala k spevu Mariškina nevesta.
Je pravda, že pred malým publikom sa spieva dobre, a hoci náš spev nebol úplne kóšer /akoby povedali židia/ alebo to pravé orechové/ ako hovoríme my Slováci/, ja som bola s našou kultúrnou vložkou nadmieru spokojná. Pridala sa k nám i ďalšia pani, pani Gitka a jej sa to tiež páčilo. Poďakovala som harmonikárovi za možnosť zaspievať si a i jeho manželke a oni zasa nám a vybrali sme sa s Martuškou domov. Trochu ma prekvapila Martina reakcia, keď sme sa lúčili pred mojim domom, ďakovala mi , za spoločne príjemné strávené popoludnie. Nuž nemáš za čo spokojnosť bola obojstranná. Za peknú spomienku ďakujem i ja všetkým organizátorom , účinkujúcim i zúčastneným a i Marte za spoločnosť.

No a tak s melódiami, ktoré sú v mojej hlave zafixované ako príjemné chodím už od rána. Najprv som v záhrade všetko popolievala, kde tu som u paprík, uhoriek , paradajok odstránila burinu. Doplnila som zo studne vody do nádob na polievanie. Príjemné podvedomie neovplyvnili ani húfy mravcov, ktoré som objavila v skleníku, stavali si pod paprikami mravenisko. Pred obedom som pripravila cestovinový šalát so zeleninou. A teraz ešte v tej eufórií píšem tento zápis z hodov tak ako som ho videla a precítila ja.

Bol to obyčajný prežitý deň s príjemnými ľuďmi, takéto pokojné dni zažívajú občania určite i v ďalších mestečkách a obciach nášho krásneho Slovenska. Je to protiklad proti tomu, čo píše naša tlač, a určití politici podsúvajú obyvateľstvu , samú nenávisť jednej skupiny obyvateľstva voči druhej, konflikty, vraždy a správy podnecujúce závisť a nenávisť a nepokoj u obyvateľstva.
Bibina

Vláda neprispôsobivých ? .

16.07.2020

DEFICIT 12 MILIARD a prečo?. Nedávno som písala o tom ako naša vláda, s mentalitou neprispôsobivých občanov, berie jeden úver za druhým, v júni narástol na 8,5 miliardy, pribudol nákup ďalších štátnych dlhopisov v hodnote 959 miliónov EUR, splatných v roku 2024 a 2027. Teraz som sa dočítala, že upravujú výsledok návrhu štátneho rozpočtu na deficitnú položku 12 [...]

Dlhy ako u menej prispôsobivých.

10.05.2020

Táto vláda si už za dva mesiace existencie požičala 8,5 miliardy EUR. 8.4.2020 1 miliardu. EUR s dobou splatnosti 3 mesiace a 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 6 mesiacov, 9.4.2020 1,5 miliardy EUR s dobou splatnosti 10,5 roka, 6.5.2020 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 1 rok, 14.5.2020 2 miliardy EUR s dobou splatnosti 5 rokov a 2 miliardy EUR so splatnosťou 12 rokov. Celkom ide na vrub [...]

Po ústupe ochorení COVID 19 vo svete, bezdôvodne obmedzovaní na slobode.

14.04.2020

Som žena z najrizikovejšej skupiny obyvateľstva chránená pred COVID 19 štátom povinnou dlhotrvajúcou karanténou. Ale možno som ten koronavírus už prekonala a mám naň imunitu. Bude štát kontrolovať u obyvateľstva získanú imunitu na koronavírus?. To ma veľmi zaujíma, pretože z EU sa šíria poplašné hlasy /Uršula… /, že naša riziková skupina by mala mať [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 07:38

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 234537x
Priemerná čítanosť článkov: 2606x

Autor blogu

Kategórie