Založ si blog

Výlet, štiepkovač a cezhraničná výpomoc, môj zaťko, bútľava vrba a cesnaková polievka.

 

Vrátili sme sa z výletu v kolóne aut , aká býva v okolí môjho bydliska každý deň. Môj zaťko sa pred mestom zastavil v samoobsluhe na umývanie aut, hodil  do automatu  Eura, vybral umývací proces, naskočila mu minutáž a rodinné sedemmiestne autíčko, v súčasnosti bez zadných sedadiel dostalo svoju dávku šampónu a čistej vodičky. Po hygiene sme sa zasa zaradili do kolóny a prískokmi sme sa doterigali  domov.

Návštevu priehrady na severe Slovenska  sme spojili s návštevou môjho priateľa, ktorý od jari do jesene býva vo svojej chate a snaží sa chytať ryby. Rybárom je už skoro polstoročia a je to jeho celoživotná záľuba. Za tie roky mávall i úspechy, niektoré boli vypreparované na verande alebo zvečnené na fotografiách. Priehradu pozná ako svoju dlaň. Vie o nej všetko, kde je aká hlboká, kde bolo pôvodné koryto rieky, kde sa vždy nachádzali štuky, kde zubáče, kedy a kde sa dajú chytiť kapry. Šli sme ho morálne podporiť, lebo tento rok nebol v rybačke úspešný, hoci sa veľmi snažil. Po priehrade skoro denne brázdil na člne s veslami, ale často jeho celodenná námaha mala výsledok „ ani ťuk“. Zároveň som chcela, aby si aj zaťko s dcérou oddýchli, pretože celú stredu štiepali drevo, ktoré som mala uskladnené na konci záhrady viac ako 5 rokov. Za tým účelom , ale i tiež si oddýchnuť, prišli zo zahraničia ku mne. Už predtým som dohovárala dovoz klinov na štiepanie, na čo mi zaťko povedal, “požičiam si od otca štiepkovač a prídeme“. No myslela som si, to nie je dobrý nápad, pretože je to veľké riziko, ten stroj je dosť veľký, ťažký, cesta je to dlhá 550 kilometrov, ale čo si môj zať zaumieni to aj vykoná . A asi ani môjmu svatkovi sa ten nápad nezdal až taký  absurdný, pretože mu štiepkovač požičal so slovami ,“ musíš ho viezť postojačky“. No a tak moje deti prišli s pomocníkom, ktorý haldy dreva na konci záhrady spolu s ich rukami poštiepal za jeden deň.

Na výlet sme sa s dcérkou nachystali už v utorok, naložili sme  do oleja s koreninami kúsky vyklepaných prs z hormónami kŕmených, dovozových kurčiat. Dnes sme zobrali z domu gril a drevené uhlie, po ceste sa zastavili na salaši pre syr, v dedine pred priehradou sme dokúpili ostatné potrebné suroviny i tekutiny/i vínko/ a šli sme. K priateľovi sme došli presne na dohodnutý termín. Ten už mal  dilemu, kde nás zoberie na obed a aký program nám pripraví. To mu odpadlo, počasie sa nám vydarilo a grilovačka tiež, pozvali sme i  susedov, ktorí sa o môjho priateľa občas starajú s dobrým slovom, radami, kávou i rôznou pomocou a i teraz priniesli vínko. Celé poobedie sme strávili spolu , na slniečku v pohode a rozprávaním sa a verte mali sme sa o čom, žiadne trapné hluché miesta nevznikli. Dcéra i so zaťkom sa prešli i okolo priehrady. Okolo piatej popoludní sme priateľovi  poumývali riady, poupratovali sme stoly, stoličky a vybrali sa späť domov.

Zajtra čaká môj československý tandem práca, naštiepané drevo narezať na cirkulárke, alebo s motorovou pílou, ktorú si tiež priviezol, na polienka, prerobiť prístrešok na drevo a drevo uložiť. Konečne dostal dovolenku cez pekné počasie i môj synovec, ktorý sa o môj dom a záhradu občas stará. Ten pracuje na strechách a obvykle dostane dovolenku len keď prší, sneží, poklesnú teploty pod 5 stupňov a vôbec pri počasí, kedy sa ani s drevom nič nedá robiť. Spoločne to snáď zvládnu. Mňa  čaká navariť môjmu zaťkovi fazuľkovú polievku so zemiakmi, mrkvou, s kyslou smotanou a kôprom, guláš máme navarený ešte k nemu dovariť cestoviny. Možno budem variť i cesnačku to podľa toho aký sa vráti z krčmy. Tam ho vylákal bývalý spolu vojak a dlho dlhoročný priateľ na pivo. Dnes mu bude môj zaťko robiť bútľavú vŕbu, pretože si jeho priateľ konečne všimol, že má ženu a že začína o ňu prichádzať. My sme si s dcérkou otvorili ušetrené  vínko dobrej značky z východu Slovenska, uliali po pohári, zbytok odložili na zajtra  a ja sedím pri bútľavej vŕbe a píšem tento blog. Som šťastná, mám peknú a dobrú rodinku, máme sa všetci radi a nehovorím to len vtedy, keď popíjam vínko.

Dnes len toľko. Bibina

Piatok ráno: práve varím zaťkovi silnú cesnakovú polievku s vajcom, aby bol fit.

Bibina

Vláda neprispôsobivých ? .

16.07.2020

DEFICIT 12 MILIARD a prečo?. Nedávno som písala o tom ako naša vláda, s mentalitou neprispôsobivých občanov, berie jeden úver za druhým, v júni narástol na 8,5 miliardy, pribudol nákup ďalších štátnych dlhopisov v hodnote 959 miliónov EUR, splatných v roku 2024 a 2027. Teraz som sa dočítala, že upravujú výsledok návrhu štátneho rozpočtu na deficitnú položku 12 [...]

Dlhy ako u menej prispôsobivých.

10.05.2020

Táto vláda si už za dva mesiace existencie požičala 8,5 miliardy EUR. 8.4.2020 1 miliardu. EUR s dobou splatnosti 3 mesiace a 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 6 mesiacov, 9.4.2020 1,5 miliardy EUR s dobou splatnosti 10,5 roka, 6.5.2020 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 1 rok, 14.5.2020 2 miliardy EUR s dobou splatnosti 5 rokov a 2 miliardy EUR so splatnosťou 12 rokov. Celkom ide na vrub [...]

Po ústupe ochorení COVID 19 vo svete, bezdôvodne obmedzovaní na slobode.

14.04.2020

Som žena z najrizikovejšej skupiny obyvateľstva chránená pred COVID 19 štátom povinnou dlhotrvajúcou karanténou. Ale možno som ten koronavírus už prekonala a mám naň imunitu. Bude štát kontrolovať u obyvateľstva získanú imunitu na koronavírus?. To ma veľmi zaujíma, pretože z EU sa šíria poplašné hlasy /Uršula… /, že naša riziková skupina by mala mať [...]

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

Rusko Ukrajina Putin výcvikové stredisko návšteva uarus

Dvaja ruskí vojaci sa priznali ku chladnokrvnej trojnásobnej vražde. Zabili starostku aj ich kolegu

26.04.2024 10:10

Páchatelia v snahe zamaskovať zločin telo poliali horľavinou a potom do domu vhodili granát, ktorého výbuch spôsobil požiar.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 234541x
Priemerná čítanosť článkov: 2606x

Autor blogu

Kategórie