Založ si blog

Aké su moje korene, kto som.

Keď sme vychádzali dnes ráno z kostola naskytol sa mi pohľad na balón, ktorý klesal na protiľahlú stranu nášho údolia. Možno klesal úmyselne, možno mal poruchu neviem. Pristavil sa pri mne môjho otca bratranec s manželkou, privítali sme sa a objali sme sa. Spolu sme pozorovali klesajúci balón a boli sme prekvapený jeho veľkosťou, keď sa k nám priblížil. Keď vyšla z kostola suseda, ktorá so mnou chodí do kostola, rozlúčila som sa s rodinou, nasadli sme do auta a šli sme domov.
Vždy som si myslela, že otcov bratranec, je môj pra bratanec, narodil sa v tom istom roku ako ja. Už dávnejšie sa ma pýtal či neviem kde sú pochovaní jeho starí rodičia a moji prastarí rodičia. Pokiaľ viem ani v minulosti sme taký hrob nenavštevovali, hoci moja maminka keď šla na cintorín svietila skoro na každom druhom hrobe. Potom som si spomenula , že môj tatino rozprával ako sa asi pred 100 rokmi sťahovali na dolnú zem jeho rodičia i s ním ako trojročným synom, otcov slobodný brat a ich rodičia, brali zo sebou i nevyhnutné náradie. Pôdu, ktorú vlastnili doma predali. Ich dve sestry zostali doma staršia sa vydala do susednej obce a mladšia ešte neplnoletá nechcela s nimi ísť, lebo sa zaľúbila do mládenca tiež zo susednej obce. Odídencom pridelili na dolnej zemi hektáre úrodnej pôdy, za utŕžené peniaze za predanú pôdu kúpili statok /dobytok/ lebo keď nie je dobytok tak nie je ani hnoj, ktorým je potrebné lány hnojiť. Len že moja stará mama bola tehotná a po tej strašnej drine potratila, pridali sa jej i iné choroby asi pľúcne, / mala do konca života problémy s dýchaním/, a tak sa museli otcovi rodičia na Slovensko vrátiť. Stihli to len tak v roku 1918 tesne pred zavedením nových hraníc v Európe. Starého otca rodičia i mladší brat zostali už v novej krajine Juhoslávií. No a otcov bratranec a vlastne môj pra strýko bol synom tej otcovej zamilovanej tety. Narodil sa jej, keď mala 52 rokov ako 8 dieťa a keď si už myslela, že je v prechode. Neviem či moji prastarí rodičia vedeli čítať a písať, neviem ani či brat napísal súrodencom o smrti rodičov, asi áno. Bola by som sa viac dozvedela, keby som bola vnímavejšia a prejavila väčší záujem. Moja škoda, moja veľká škoda. Ale ako mladý človek vtedy ma zaujímali úplne iné veci. Dnes sa nemám koho pýtať.
Ale aspoň tuším, že mám v sebe gény a odvahu ísť do rizika, začínať vždy niečo nové. I môj tatino ešte za Slovenského štátu keď mal 26 rokov našiel si prácu v Rakúsku na výstavbe železníc, kde pracoval až do svojej svadby.

Ako deti sme postupne prešli z málotriedok z dedín do mesta ,a tak sa mi v škole môj pra strýko prihovoril,ja som tvoja rodina. Ja som chodila o triedu vyššie, šla som do školy keď som mala 5 rokov. Stretávala som v škole i pra sesternice od starej mamy o ktorých som vedela a prihováral sa mi i vysoký pekný , kučeravý chlapec z ďalšej dediny, ktorý tiež tvrdil, že je môj bratranec. Mama mi však tohto a i neviem koľko ďalších z tejto rodiny zatajila. A tak som mu najbližšie odvetila, ty nie si moja rodina. Zatajila mi i starú mamu z jej otcovej strany, ktorá nás v meste vyčkávala pred kostolom, s mamou sa rozprávala a mňa hladila po vlasoch.
O tajnostiach mojej mamy napíšem inokedy, možno ak uvidím záujem. Zatiaľ len toľko.
Bibina

Vláda neprispôsobivých ? .

16.07.2020

DEFICIT 12 MILIARD a prečo?. Nedávno som písala o tom ako naša vláda, s mentalitou neprispôsobivých občanov, berie jeden úver za druhým, v júni narástol na 8,5 miliardy, pribudol nákup ďalších štátnych dlhopisov v hodnote 959 miliónov EUR, splatných v roku 2024 a 2027. Teraz som sa dočítala, že upravujú výsledok návrhu štátneho rozpočtu na deficitnú položku 12 [...]

Dlhy ako u menej prispôsobivých.

10.05.2020

Táto vláda si už za dva mesiace existencie požičala 8,5 miliardy EUR. 8.4.2020 1 miliardu. EUR s dobou splatnosti 3 mesiace a 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 6 mesiacov, 9.4.2020 1,5 miliardy EUR s dobou splatnosti 10,5 roka, 6.5.2020 1 miliardu EUR s dobou splatnosti 1 rok, 14.5.2020 2 miliardy EUR s dobou splatnosti 5 rokov a 2 miliardy EUR so splatnosťou 12 rokov. Celkom ide na vrub [...]

Po ústupe ochorení COVID 19 vo svete, bezdôvodne obmedzovaní na slobode.

14.04.2020

Som žena z najrizikovejšej skupiny obyvateľstva chránená pred COVID 19 štátom povinnou dlhotrvajúcou karanténou. Ale možno som ten koronavírus už prekonala a mám naň imunitu. Bude štát kontrolovať u obyvateľstva získanú imunitu na koronavírus?. To ma veľmi zaujíma, pretože z EU sa šíria poplašné hlasy /Uršula… /, že naša riziková skupina by mala mať [...]

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 90
Celková čítanosť: 234206x
Priemerná čítanosť článkov: 2602x

Autor blogu

Kategórie